Folksam idrottsförsäkring

Du som älskar fotboll vet säkert att det är lätt att råka ut för ett olycksfall på planen. Alla medlemmar i en fotbollsklubb som har avtal med Svenska Fotbollförbundet har en olycksfallsförsäkring som gäller både vid träning, match och även på vägen dit och hem. Den gäller dessutom när ni åker på läger och cuper

Gäller både vid match och träning

Försäkringen gäller för olycksfallsskador som inträffar när spelaren deltar i match, organiserad träning i fotboll, futsal, beachsoccer eller fotbollsskola anordnad av Svenska Fotbollförbundet, dess distriktsförbund eller förening. Den gäller också under direkt färd till och från dessa aktiviteter. Om en aktivitet sker på annanort än hemorten (även utomlands), gäller försäkringen också under resor och vistelse i samband med denna.

Spelare 15 år och äldre

Enligt Svenska Fotbollförbundets tävlingsbestämmelser ska varje spelare registreras från och med 1 april det kalenderår de fyller 15 år. Spelare är försäkrade om de ingår i ett lag där registreringsavgift är betald till respektive distriktsförbund och som dessutom anmälts som registrerade till förbundet.

Spelare yngre än 15 år

Ungdomsförsäkringen omfattar alla ungdomar, inom föreningar anslutna till Svenska Fotbollförbundet till och med den 31 mars det kalenderår de fyller 15 år. Ungdomsförsäkringen kostar inget.

Om du och föreningen ska på idrottsresa eller läger utomlands

Om din förening ska resa utomlands kan det vara bra att ha ett skydd om någon skulle bli akut sjuk eller drabbas av ett olycksfall – och kostnaderna det kan medföra. Se Försäkring vid idrottsresa utomlands

Anmäl din skada på

0771-960 960 ange Saltsjöbadens IF Fotbolls föreningsnummer 03494 (Riksidrottsförbundet)