Välkommen till Innebandysektionen

Innebandysektionens årsmöte 19:e mars

Samtliga medlemmar inom sektionen och målsman är välkomna att delta. Mötet startar kl.19.00. Det går bra att delta fysiskt (SIF kansli-möteslokal) alternativt via Teams.

Anmäl ditt deltagande till innebandy@saltsjobadensif.se

Motioner från medlemmar delas till samma mail senast 17:e mars.

Vänliga hälsningar

Sektionsstyrelsen

Nu kan du anmäla dig till vår Innebandyskola.
Se mer under rubriken Anmälan till aktivitet ovan.

Det här är Innebandy

En av Sveriges mest älskade lagsporter

Innebandy är en av Sveriges mest populära lagsporter. Vårt klimat gör det lätt att falla för denna lagsport, som påminner om bandy och även ishockey, men som tillåter en att spela med normala kläder i bekväm inomhusmiljö.

Utbytessystem som påminner om ishockey

I varje innebandylag finns fem spelare plus en målvakt. Spelarna avlöser varandra ofta under matchens gång, likt hur det fungerar i ishockey. Sporten uppkom i 1960-talets USA, som ett träningsalternativ till bandy när det var dåligt väder ute. Sverige anammade den snabbt - första innebandyklubben startade år 1979 i Sala - och är idag ett av de mest aktiva länderna när det gäller innebandy. Det spelar mycket på gymnastiklektionerna i skolorna och i de flesta samhällen finns lag i flera åldersgrupper.

Billigt, kul och lättillgängligt