Ish Team J18

Välkomna till Team J18 lagsida!

Välkommen till Saltsjöbadens IF J18 säsongen 24/25

Nuvarande säsong så har vi tagit stora steg i utvecklingen och har för första gången någonsin lyckats ta oss till Allettan vilket var målsättningen inför säsongen. Allettan är en väldigt jämn serie där alla kan slå alla vilket betyder att man måste vara på tå varenda match och byte.

Nästa säsong vill vi fortsätta att spela i Allettan då vi känner att det är den nivån vi vill ligga på just nu och det är en väldigt bra plattform för utveckling av både lag och individ. Vi skall fortsatt vara ett lag där vi sätter den individuella utvecklingen i fokus, där individens utveckling sätter standarden för lagets resultat. Men vi vill även ha en tydlighet i vårt spel på isen där individen anpassar sig till lagets gemensamma spel och målsättning.

Klubben är under ständig utveckling och förbättring vilket visar sig både på och utanför isen. Vårt senaste projekt är att äntligen få till en plats för fysträning inne i ishallen. Så inom kort står vårt nya gym redo vilket kommer att förbättra verksamheten och miljön för våra spelare.

Vår ambition kommande säsong för J18 är att vi ska träna/spela ishockey 5 dagar i veckan. För de spelare som vill träna mer än detta så kan vi erbjuda det genom extra träning med klubbens J20 lag. För de spelare som ibland känner att 5 dagar är alldeles för mycket så sätter vi oss ned med den spelaren och hittar en individuell plan för just den individen.

Vi kommer att ha ett nära samarbete med klubbens J20 lag där vi har öppna dörrar mellan lagen och jobbar som en stark förening tillsammans. Det betyder att man kan få spela matcher uppåt.

Vi bjuder in till öppna träningar från och med V.12
Vill du också vara en del av Saltis J18 nästa säsong?

Kontakta Sportchef Fredrik Nygren på ishockey@saltsjobadensif.se eller 070 714 28 06.

Huvudtränare                                Sportchef

25 Elliot Skande
26 Wilmer Häggkvist Högdal
27 William Nyberg
 Den här gruppen har även 0 deltagare som valt att vara anonyma.