Om ishockeysektionen

Saltsjöbadens IF Ishockey

Saltsjöbadens IF Ishockey består av ca 350 aktiva spelare samt ett 35-tal ledare och funktionärer fördelade på nio lag, plus hockeyskola, A-lag, veteran och dam lag "Snipers". Ishockeyintresset i Saltsjöbaden har alltid varit stort genom tiderna, nu på senare tid kan vi se en stark tillströmning bland de yngre åldersgrupperna. Engagemanget bland spelare, ledare och föräldrar är mycket starkt vilket är grundförutsättningen för vår ishockeyverksamhet.

Kvalité ger glädje
Att ha kul låter förstås som ett självklart syfte men hur skapas glädjen? I Saltsjöbadens hockey gör vi detta genom att säkra kvalitén i organisationen, ledarna för lagen utbildas kontinuerligt, de är lyhörda och tydliga och de involverar både spelare och föräldrar, på det sättet blir alla engagerade. Detta tillsammans med många andra ingredienser förstås leder till glädje och tillväxt i lagen och i föreningen.

Samtliga lag har minst en tränarresurs. Styrelsen med Sportkommittén verkar för förnyelse och kvalitetssäkring av ledarresurser och av att lagen bedrivs inom gemensamma ramar och värderingar för verksamheten. Stort fokus ligger på att ge ungdomslagen och vår hockeyskola en så bra verksamhet som möjligt, det är därifrån vi fångar upp spelare och kanske skapar ett livslångt hockeyintresse.

Målsättning
Vår målsättning är att samtliga spelare, ledare & föräldrar känner "suget" till hockeyn, att ytterligare svetsa samman gruppen, att "ha kul tillsammans" och att kunna ge samtliga spelare en optimal förberedelse inför kommande ishockeyutvecklingssteg samt att ge en livserfarenhet av att vara delaktig i ett välorganiserat och framgångsrikt lag och förening.

Vill du pröva på Saltsjöbadens ishockey?
Saltsjöbadens hockey välkomnar alla som vill pröva på ishockey, oavsett ålder. Ta kontakt med föreningens kansli genom på 717 88 94 eller kansli@saltsjobadensif.se (namn, adress, telnummer samt att det gäller hockeyskola) för mer information och vägledning.