Senaste Nytt

Välkommen till Saltsjöbadens IF Simning.

Börja simma med SIF-simning

Vill du börja simma med oss? Gör så här:

1. Skapa ett konto till den person som vill börja simma med oss. Detta gör du genom att öppna  www.saltsjobadensif.se välj där på höger sida ”Skapa konto”. Fyll i alla uppgifter
  2. Aktivera kontot via den länk som skickas till din mail.
  3. När kontot är aktiverat så klickar du på fliken boka aktivitet sök där upp en grupp som heter ”Kö till simning alla nivåer 1-breddverksamhet
  4. Håll sedan utkik i er mail (se även i skräp korgen) efter inbjudan till uppsim.

Uppsim:

Vi har alltid ett uppsim för en som vill börja simma med oss. Detta för att kunna placera barnet i rätt nivå utifrån barnets kunskaper.

Simskolan/Breddverksamhet:

Vi har 6 nivåer i simskolan. När man är klar med en nivå, dvs barnet ska klara av de moment i den nivån innan vi flyttar upp ett barn till en högre nivå. Flyttar vi upp ett barn innan barnet är klar med delmomenten blir det svårt och jobbigt för barnet.

När man är klar med simskolan går man över till Breddverksamheten . Då slipar vi vidare på tekniker i alla simsätt för att kunna gå vidare till antingen tävlingsgrupp eller till motionssim för ungdomar.

Vid frågor kontakta Annette Jansson Pantolin på mail annette@saltis-sim.com

Klubben söker tre nya tjänster

• 24 maj 2010

image: Klubben söker tre nya tjänster

Saltsjöbadens IF Simning erbjuder simintresserade möjlighet till individuell utveckling och samvaro kring simning för att uppnå en ökning av simkunnigheten, höjning av den individuella prestationen samt att främja samvaro.

Simsektion har ungefär 410 aktiva medlemmar i åldrarna 4-85 år. Verksamheten har vuxit snabbt de senaste åren och vi har en god återväxt. Sektionen har idag tre typer av simgrupper: Tävlings-, teknik/simskole- och plask & simgrupper. Sektionen arrangerar nybörjar- och fortsättningskurser i vuxencrawlskolor. Vi har även en framgångsrik mastersverksamhet. Vår hemmabassäng är Näckenbadet i Saltsjöbaden.

Inför höstterminens utlyser vi tre tjänser:

• Simskoleansvarig/Simlärare
  • Simtränare
  • Vi söker dig som vill jobba extra som simlärare/simtränare

Neptuniaden

• 24 maj 2010

image: Neptuniaden

Fabbe lyckades över förväntan när Neptuniaden simmades i Eriksdalsbadet den gångna helgen. Sum-Sim kval på 100 och 200 rygg, JSM A kvaltid på 50 rygg och B kvaltid på 100 och 200 ryggsim. Dessutom nya klubbrekord på 50 rygg och 100 ryggsim. Stort Grattis!

Maria gjorde även hon flera bra simningar och det är inte omöjligt att även hon kvalar in till Sum-Sim i sommar.

Läger i Nyköping

• 11 maj 2010

image: Läger i Nyköping

I helgen 7-9 maj var simmare från B, C1 och C2 i Nyköping på läger med Helene och David som tränare. Alla deltagare verkade mycket nöjda och föräldrar till simmarna kan känna sig riktigt stolta, de tränade fantastiskt bra och uppförde sig exemplariskt. Stor guldstjärna även till tränarna som har fantastiskt bra hand om barnen.

Söndagssimmare!

• 3 maj 2010

image: Söndagssimmare!

SIMMARE I LILLA POOLEN OCH TVÄRGRUPPER PÅ SÖNDAGAR!

Hej!

Ni har haft oturen att få färre simtillfällen än de andra grupperna under vt.

Vi lägger in två extra gånger för era barn för att kompensera er för de uteblivna tränings tillfällena.

Se nedan vilka tider och dagar som gäller.

Simma lugnt!

Terminsavslutning

• 3 maj 2010

image: Terminsavslutning

Terminsavslutningar för Sifs grupper

Söndagsgrupperna se sep info.
Måndagsgrupperna  - 10 maj
Tisdagsgrupperna  - 11 maj
Onsdagsgrupperna - 12 maj
Torsdagsgrupperna - 6 maj

Vi kommer att ha ett uppsim för nya simmare, och bef. simmare som känner att de utvecklats mycket under sommaren,
kring skolstart. Datum och tid läggs ut på hemsidan senast i början av augusti.

Vi önskar alla simmare en solig sommar och hälsar er välkomna tillbaka till höstterminen.
Info om höstterminen kommer att läggas ut på hemsidan i början av augusti, terminsstart blir veckan efter skolstarten.

Provkväll - klubbkläder

• 2 maj 2010

image: Provkväll - klubbkläder

Kom och prova vår nya kollektion av klubbkläder!
Tisdagen den 18/5 mellan kl.17-21 i klubbrummet.

Jessica Altman som är ansvarig för klubbkläderna kommer att finnas på plats för att visa kläderna, hjälpa till med provning av rätt storlek för simmarna och ta upp beställningar.

För att skapa en bra gemenskap och klubbkänsla är det roligt om så många simmare som möjligt vill komma och prova kollektionen. För er tävlingssimmare har det beslutats att ni ska ha klubbkläder när de är ute och representerar Saltsjöbadens IF,  så passa att prova den 18/5.

klubbklaeder.pdf