Senaste Nytt

Välkommen till Saltsjöbadens IF Simning.

Börja simma med SIF-simning

Vill du börja simma med oss? Gör så här:

1. Skapa ett konto till den person som vill börja simma med oss. Detta gör du genom att öppna  www.saltsjobadensif.se välj där på höger sida ”Skapa konto”. Fyll i alla uppgifter
  2. Aktivera kontot via den länk som skickas till din mail.
  3. När kontot är aktiverat så klickar du på fliken boka aktivitet sök där upp en grupp som heter ”Kö till simning alla nivåer 1-breddverksamhet
  4. Håll sedan utkik i er mail (se även i skräp korgen) efter inbjudan till uppsim.

Uppsim:

Vi har alltid ett uppsim för en som vill börja simma med oss. Detta för att kunna placera barnet i rätt nivå utifrån barnets kunskaper.

Simskolan/Breddverksamhet:

Vi har 6 nivåer i simskolan. När man är klar med en nivå, dvs barnet ska klara av de moment i den nivån innan vi flyttar upp ett barn till en högre nivå. Flyttar vi upp ett barn innan barnet är klar med delmomenten blir det svårt och jobbigt för barnet.

När man är klar med simskolan går man över till Breddverksamheten . Då slipar vi vidare på tekniker i alla simsätt för att kunna gå vidare till antingen tävlingsgrupp eller till motionssim för ungdomar.

Vid frågor kontakta Annette Jansson Pantolin på mail annette@saltis-sim.com

Höstsimiaden

• 29 nov 2010

image: Höstsimiaden

Årets Höstsimiad blev inte riktigt som en vanlig simtävling för Saltissimmarna. Fler var anmälda än vad vi har varit på ett bra tag och på pass två var vi nämligen nästan tre gånger så många simmare som vi brukar vara på tävling. Detta märktes framförallt i och med den hejarklack av föräldrar och simmare vi fick i Torvalla simhall. Kanske var det just den som lyfte simmarna så att vi fick många personliga rekord och flera medaljer! Höstsimiaden var också en första tävling för flera simmare, jag tror och hoppas att det var en positiv upplevelse!

Stort grattis till alla nya personliga rekord och extra mycket grattis till Alexandra, Thea, Måns, Tova, Sofia och Elias som tog medaljer.
 //Helen

Senior DM 2010

• 21 nov 2010

image: Senior DM 2010

Åkersberga arrangerade årets inne DM. Maria Lunusjkin persade både på 50 och 100 frisim, 28,47 resp 1.02,23 och Fabian Bergman gjorde även han 2 pers 50 fjäril 27,19 och 200 rygg 2.12,93.

SUM-SIM Reg

• 15 nov 2010

image: SUM-SIM Reg

11-12 december avgjörs Riksfinalen i Sum-Sim på Eriksdalsbadet och dit har Fabian Bergman kvalat in på 200 me, 100 ry, 200 ry och 100 fj och allt detta gjordes under  helgens Regionsfinaler i Upplands Väsby. Imponerade gjorde även ...

World Cup

• 7 nov 2010

image: World Cup

Fabbe har nu gjort sin första Världscup. I första loppet 100 rygg blev det tyvärr en missad start, han halkar med fötterna och hamnar lite efter men går ändå i mål på 1.00,49. Den halva distansen gick desto bättre, nytt klubbrekord med tiden 27,72. Grattis!

Aquarapid

• 1 nov 2010

image: Aquarapid

Fyra simmare gick till final i årets upplaga av Aquarapid, Julia Andreassen, Maria Lunusjkin, Måns Skogman och Fabian Bergman. Måns tog dessutom 2 medaljer, silver på 50 rygg och brons på 100 fritt. Fabbe knep 4 medaljer, brons på 400 fritt, 100 fjäril, 100 fritt och silver på 100 rygg med 59,28 som också är nytt klubbrekord.