Senaste Nytt

Välkommen till Saltsjöbadens IF Simning.

Börja simma med SIF-simning

Vill du börja simma med oss? Gör så här:

1. Skapa ett konto till den person som vill börja simma med oss. Detta gör du genom att öppna  www.saltsjobadensif.se välj där på höger sida ”Skapa konto”. Fyll i alla uppgifter
  2. Aktivera kontot via den länk som skickas till din mail.
  3. När kontot är aktiverat så klickar du på fliken boka aktivitet sök där upp en grupp som heter ”Kö till simning alla nivåer 1-breddverksamhet
  4. Håll sedan utkik i er mail (se även i skräp korgen) efter inbjudan till uppsim.

Uppsim:

Vi har alltid ett uppsim för en som vill börja simma med oss. Detta för att kunna placera barnet i rätt nivå utifrån barnets kunskaper.

Simskolan/Breddverksamhet:

Vi har 6 nivåer i simskolan. När man är klar med en nivå, dvs barnet ska klara av de moment i den nivån innan vi flyttar upp ett barn till en högre nivå. Flyttar vi upp ett barn innan barnet är klar med delmomenten blir det svårt och jobbigt för barnet.

När man är klar med simskolan går man över till Breddverksamheten . Då slipar vi vidare på tekniker i alla simsätt för att kunna gå vidare till antingen tävlingsgrupp eller till motionssim för ungdomar.

Vid frågor kontakta Annette Jansson Pantolin på mail annette@saltis-sim.com

UGP3

• 20 jun 2011

image: UGP3

William Svalander segrade i po.13 år på 200 bröstsim med fina 3.07,42 och blev 2:a på halva distansen med 1.27,98. Fabbe slog nytt klubbrekord på 200 rygg med 2.17,29 och tog dessutom 4 medaljer. Maria sänkte sitt endast en vecka nysatta klubbrekord på 200 medley, nu stannade klockan på 2.33,73.

Grattis till fina simningar!

DM/JDM

• 13 jun 2011

image: DM/JDM

Det blev 4 nya klubbrekord i helgen när DM/JDM simmades i Eriksdal. Maria slog sitt första på 200 medley med 2.36,36. Fabbe slog 3 nya, 50 rygg, 200 rygg och inte minst 100 rygg på jättefina 1.01,72. Den simningen räckte även till silvermedalj på JDM och brons på Senior DM. Vi hade även för första gången 2 lagkappslag för damer. Förutom Maria simmade Anna Hammar, Emilia Herlitz och Alexandra Nilsson i dom lagen. Alexandra var en blinkning från att kvala in i vår Mästerskapsgrupp!

Vårsimiaden final

• 7 jun 2011

image: Vårsimiaden final

Den 28-29 maj simmade sex simmare från Saltis vårsimiadens finaler i Eriksdalsbadet. På plats hade vi en hejarklack med både plakat och rop! Den bästa placeringen stod William Svalander för då han kom trea på 100 meter bröstsim.