Läger i Falkenberg för M, A, B fort

Välkommen till Saltsjöbadens IF Simning.

Börja simma med SIF-simning

Vill du börja simma med oss? Gör så här:

1. Skapa ett konto till den person som vill börja simma med oss. Detta gör du genom att öppna  www.saltsjobadensif.se välj där på höger sida ”Skapa konto”. Fyll i alla uppgifter
  2. Aktivera kontot via den länk som skickas till din mail.
  3. När kontot är aktiverat så klickar du på fliken boka aktivitet sök där upp en grupp som heter ”Kö till simning alla nivåer 1-breddverksamhet
  4. Håll sedan utkik i er mail (se även i skräp korgen) efter inbjudan till uppsim.

Uppsim:

Vi har alltid ett uppsim för en som vill börja simma med oss. Detta för att kunna placera barnet i rätt nivå utifrån barnets kunskaper.

Simskolan/Breddverksamhet:

Vi har 6 nivåer i simskolan. När man är klar med en nivå, dvs barnet ska klara av de moment i den nivån innan vi flyttar upp ett barn till en högre nivå. Flyttar vi upp ett barn innan barnet är klar med delmomenten blir det svårt och jobbigt för barnet.

När man är klar med simskolan går man över till Breddverksamheten . Då slipar vi vidare på tekniker i alla simsätt för att kunna gå vidare till antingen tävlingsgrupp eller till motionssim för ungdomar.

Vid frågor kontakta Annette Jansson Pantolin på mail annette@saltis-sim.com

• 16 apr 2012

image: Läger i Falkenberg för M, A, B fort

Läs vidare i vår spännande dagbok från Falkenberg!

Dag 3.

Vi vaknade av två alarm 06:36 och hade en otroligt god frukost, som vanligt. Vi packade våra stora väskor för att ge oss av till ännu en hård träning (för M och A). Åter igen var det storm med mycket regn och hård vind.

Till lunch fick vi stuvade makaroner och falukorv. Senare kollade de yngre på film, "In Time".

Mimmi och Ivar anslöt till oss under dagen; Nu är hela truppen samlad!

Snart är det dags för middag och imorgon fyller Astrid år!!! <3

Och så har vi sovmorgon... Jippi!!

// Julia och Maria

Dag 4.

Här nedan kommer dagboken för onsdagen:

Idag är det onsdag och tyvärr har regnet fortsatt att falla från en
mulen himmel. Desto bättre var att vi inledde dagen med en sovmorgon
som innebar lite extra vila och en senare frukost.

Vi tränade inget på förmiddagen, men för att hålla igång tog vi en
promenad runt Falkenberg innan lunchen som bestod av pasta med
skinksås.

Eftermiddagspasset var hårt, men alla simmare gjorde sitt yttersta och
det ledde till att vi lämnade simhallen trötta, men nöjda.

Till middag blev det fiskgratäng, men kvällens höjdpunkt var ändå
firandet av Astrid som fyllde tolv år. Det blev tårta, presenter och
födelsedagssång.

Ivar och Max

Dag 5 - Torsdagen den 12 april

Vi vaknade denna morgon till en skinande sol, men ändå lite moln, på himlen. Trots moln hoppade vi alla upp klockan 06.45 för att bege oss och äta frukost. Vi var alla lite trötta, särskilt den nya 12-åringen Astrid, som råkade tända eld på en servett mitt i alltihop. Göran räddade situationen och släckte elden tillslut! Vi drog alla en lättad suck och kunde gå tillbaka till våra rum för att packa ihop våra väskor och cykla iväg till ännu ett morgonpass. M - och A - gruppen simmade ett långdistans pass, tillsammans med lite sprinter. B - gruppen simmade ett lärorikt teknikpass.

M - och A - gruppen körde även slang efter träningspasset, medans B - gruppen fick leka lite bland den roliga klätterväggen och den konstiga ormen.

Vi cyklade hem för att äta en god lunch, bestående av bacon och tomatsås tillsammans med potatis. Efter lunchen tog vi det alla lugn. Vissa sov, andra spelade kort eller lyssnade på musik.

Klockan 14.00 fick vi banan som mellanmål. Efter mellanmålet cyklade vi till andra passet för dagen. B - gruppen simmade ännu ett teknikpass, där dom simmade många 75:or.

M - och A - gruppen simmade ett hårt pass, med ett hårt huvudpass. Passet bestod av 100 meter, som vi skulle simma 18 gånger i Cruise Fart!

Efter ett hårt träningspass fick vi en välförtjänt middag, bestående av kassler gratäng med ris. Senare hade vi möte där vi diskuterade vad vi skulle simma på tävlingen i helgen! Nu ska vi ta det lugnt och ladda upp inför helgen!

Godnatt!

//Alexandra och Mimmi

Dag 6-14 april

Vi vaknade lite tidigare än vanligt, för idag var det tävling. Vi åt frukost, det vanliga macka och yoghurt. Sedan så cyklade vi iväg till tävlingen. I mitten av resan så såg vi våra motståndare gå från sitt vandrarhem. Alla simmade sina grenar, sedan åkte vi hem och åt lunch. Vi fick spagetti och köttfärssås. Vi åkte tillbaka till simhallen, simmade sen var det lagkapp och Elias Altman kvalade till Sum-Sim (sveriges ungdoms mästerskap). Vi åkte hem och åt direkt middag, det blev pasta gratäng. Vi gick gick alla hem till våra rum och städade, för att sedan gå och lägga oss.

mvh

Max och Astrid

Dag 7.

Hej i dag började vi dagen med att städa lite i rummet vi tog av lakanen och sopade ;)!
Louise hade på kvällen råkat lägga sig i sängen över Alexandra men hon visste inte om det själv hon hade inte vart uppe på kvällen. Efter vi vaknat gick vi alla till frukosten, och där fans det mycket att äta som macka, yoghurt ,fil och ägg! Det var smaskens.
Sedan gick vi till rummet och städade lite inan det var dags att åka till simtävlingen.
Insimmet började kl: 7.45, och alla var mycket taggade inför tävlingen!
Gren 1 var 50m bröstsim som nästan alla tjejer simmade, det blev bra tider för alla.
På slutet hade Maria , Alexandra , Astrid , Fabian , Elias A och William fått pris, så alla var nöjda! :-)
Nu sitter alla utom Alexandra och William på tåget hem från denna roliga resa vi har gjort!
Alexandra och William är kvar för att simma mer.
Och Alexandra kvalade in till sums-sim