Läger i Falkenberg för M,A,B

Välkommen till Saltsjöbadens IF Simning.

Börja simma med SIF-simning

Vill du börja simma med oss? Gör så här:

1. Skapa ett konto till den person som vill börja simma med oss. Detta gör du genom att öppna  www.saltsjobadensif.se välj där på höger sida ”Skapa konto”. Fyll i alla uppgifter
  2. Aktivera kontot via den länk som skickas till din mail.
  3. När kontot är aktiverat så klickar du på fliken boka aktivitet sök där upp en grupp som heter ”Kö till simning alla nivåer 1-breddverksamhet
  4. Håll sedan utkik i er mail (se även i skräp korgen) efter inbjudan till uppsim.

Uppsim:

Vi har alltid ett uppsim för en som vill börja simma med oss. Detta för att kunna placera barnet i rätt nivå utifrån barnets kunskaper.

Simskolan/Breddverksamhet:

Vi har 6 nivåer i simskolan. När man är klar med en nivå, dvs barnet ska klara av de moment i den nivån innan vi flyttar upp ett barn till en högre nivå. Flyttar vi upp ett barn innan barnet är klar med delmomenten blir det svårt och jobbigt för barnet.

När man är klar med simskolan går man över till Breddverksamheten . Då slipar vi vidare på tekniker i alla simsätt för att kunna gå vidare till antingen tävlingsgrupp eller till motionssim för ungdomar.

Vid frågor kontakta Annette Jansson Pantolin på mail annette@saltis-sim.com

• 12 apr 2012

image: Läger i Falkenberg för M,A,B

M, A och B grupperna ligger just nu på träningsläger i Falkenberg. Följ våra bravader i dagboken som vi uppdaterar varje dag.

Dag 1 Söndag

Klockan 11.30 samlades vi på Centralstationen. Tåget började rulla mitt på dagen kl 12.00. Med ett flertal stopp hamnade vi till slut i Göteborg, som är en stad. Utan större komlikationer bytte vi tåg i samma stad och sen åkte vi till Falkenberg. Den resan skulle ta 50 min och det gjorde den. Efter en sista etapp i taxi var vi framme , Hotel Falkberget.

Två rum blev det, ett för killar och ett för tjejer. Det var helt ok rum, men jag kan ju bara tala för killarna. Gul tapet, fem våningssängar, ett pentry och ett badrum.

Middagen bestod av fetaostfyllda färsbiffar och stekt potatis. Maten slank ner hos alla deltagarna. Kvällsmötet, som är dagens sista aktivitet innehöll genomgång av veckans tider, väckning 06.45 och läggning runt 21.

Vi hoppas på ett bra läger med mycket plaskande och trevlig stämning.

//Fabian och Elias A.

Dag 2 Måndag

Idag var de väckning kl 06.45 för att sedan äta frukost kl 7. Det fanns stort utbud av bröd och pålägg samt fil och flingor. Det fanns även ägg som Emilia och Maria festade loss på, här ska byggas muskler! Lollo festade till det med mackor utan pålägg!

Sedan cyklade vi kl 07.25 till badet. När vi kom dit fick vi dock vänta en liten stund ute i regnet innan vi blev insläppta så vi hann inte med någon uppvärmning på land för att kunna plumsa i bassängen vid 8. Vi körde alla ett teknik pass på morgonen, M och A med fokus på lite längre distanser.

Efter passet var de dags för lunch, då bjöds det på korvstroganoff! När lunchen var uppäten gick vi och handlade på Netto. Det köptes frukt och yoghurt! Sedan passade vi tjejer på att sova lite innan mellanmålet bestående av banan och kanelbulle.

Kl 16 började eftermiddagspasset. Ett riktigt tufft fartpass för M och A medans B fortsatte att jobba med frisims och ryggsims teknik. När passet var avklarat och alla var tillbaks på hotellet bjöds det på lasagne till middag, MUMS tycker vi! Nu är det dags för kvällssamling och sedan ska vi ska vi krypa kojs!