Senaste Nytt

Välkommen till Saltsjöbadens IF Simning.

Börja simma med SIF-simning

Vill du börja simma med oss? Gör så här:

1. Skapa ett konto till den person som vill börja simma med oss. Detta gör du genom att öppna  www.saltsjobadensif.se välj där på höger sida ”Skapa konto”. Fyll i alla uppgifter
  2. Aktivera kontot via den länk som skickas till din mail.
  3. När kontot är aktiverat så klickar du på fliken boka aktivitet sök där upp en grupp som heter ”Kö till simning alla nivåer 1-breddverksamhet
  4. Håll sedan utkik i er mail (se även i skräp korgen) efter inbjudan till uppsim.

Uppsim:

Vi har alltid ett uppsim för en som vill börja simma med oss. Detta för att kunna placera barnet i rätt nivå utifrån barnets kunskaper.

Simskolan/Breddverksamhet:

Vi har 6 nivåer i simskolan. När man är klar med en nivå, dvs barnet ska klara av de moment i den nivån innan vi flyttar upp ett barn till en högre nivå. Flyttar vi upp ett barn innan barnet är klar med delmomenten blir det svårt och jobbigt för barnet.

När man är klar med simskolan går man över till Breddverksamheten . Då slipar vi vidare på tekniker i alla simsätt för att kunna gå vidare till antingen tävlingsgrupp eller till motionssim för ungdomar.

Vid frågor kontakta Annette Jansson Pantolin på mail annette@saltis-sim.com

Svenska Simspelen

• 30 okt 2012

Maria, Anton och Fabbe var våra deltagare på årets Svenska Simspel i Väsby.

Vi hade flera bra resultat men några stack ut lite extra. Fabbe simmade 200 rygg och 200 frisim på nya klubbrekord 2.03,00 resp. 1.57,76 och Anton en snabb 100 frisim på 56,44. Grattis!

Upphittade kläder

• 21 okt 2012

Simkläder som har blivit kvar efter träningar har jag ligger i lklubbrummet. Lådan börjar bli full. Saknar ni något var vänlig och kontakta mig Annette Jansson alt er tränare  . Så hjälper vi er att titta om något av dessa kläder kan vara era.

World Cup

• 15 okt 2012

Maria, Fabbe och Anton var våra simmare som kvalificerat sig till årets upplaga av World Cup i Eriksdalsbadet. Vi åkte därifrån med 2 nya klubbrekord och ett DM kval.

Det var Anton som DM kvalade. Han gjorde en riktigt snabb 50 frisim på 25,40. Fabbe slog nya klubbrekord på 200 ryggsim med 2.04,73 och på 100 medley 57,96. Maria simmade tre distanser där 200 frisim var bäst på nytt årsbästa 2.14,60. Ett stort Grattis till alla tre!

Näckenbadet öppnar IGEN :)

• 11 okt 2012

Nacka Kommun öppnar Näckenbadet från och med idag torsdags kväll.

Näckenbadet stängt Ons-Torsdag

• 10 okt 2012

Nacka Kommun inväntar El-mät bussen som skulle ha kommit ídag för att lokalisera var el-glappet är. Den kommer i morgn för att mäta elen i alla kalbar. Simträning på näckenbadet kommer inte att ske varken Onsdag eller Torsdag denna vecka

För M,-A, B och C1 samt C2- grupperna och Masters gäller de tider i de simhallar ni fått av Göran.

mvh

Annette Jansson

Näckenbadet stängt 8 okt

• 8 okt 2012

Pga el-tekniska problem på Näckenbadet ställs dagens lektion in.
För Masters och tävlingsgrupper har ni fått träningstidertider av Göran som gäller.

Har ni frågor var vänlig och kontakta kansliet kansli@saltis-sim.com

Med vänliga hälsningar
Annette Jansson Sif-sim kansli

Måndag den 8 okt

• 7 okt 2012

Nacka kommun har möte under fm om näckenbadet. Vi håller tummarna hårt att vi får en möjlighet att komma in och träna. Anledning till att vi inte kan komma in nu är att det är strömmen går ned sig emellanåt. Man ska åtgärda detta.

Håll koll hemsidan samt i er mail så att ni vet vad som händer.

Har ni frågor maila kansli@saltis-sim.com

Nacka Kommun har stängt Näckenbadet

• 5 okt 2012

PGA trasig el-kabel har Nacka Kommun stängt näckenbadet. De kommer att byta ut el-kablen till en ny. Men detta innebär att Lördag och Söndags simträning blir inställd. Vi håller er informerade om situationen och när vi kan börja träna igen.

Har ni frågor maila till kansli@saltis-sim.com

Med vänliga hälsningar

Annette Jansson

Solberga Open

• 1 okt 2012

Nu sitter vi på båten på väg hem från Gotland och Solberga Open. Vi har haft en fantastisk tävlingshelg med nästan uteslutande personliga rekord. Det gjordes även två DM kval i lag, 4x50 frisim och 4x50 medley, båda i herrklassen.

//Tränarna