Senaste Nytt

Välkommen till Saltsjöbadens IF Simning.

Börja simma med SIF-simning

Vill du börja simma med oss? Gör så här:

1. Skapa ett konto till den person som vill börja simma med oss. Detta gör du genom att öppna  www.saltsjobadensif.se välj där på höger sida ”Skapa konto”. Fyll i alla uppgifter
  2. Aktivera kontot via den länk som skickas till din mail.
  3. När kontot är aktiverat så klickar du på fliken boka aktivitet sök där upp en grupp som heter ”Kö till simning alla nivåer 1-breddverksamhet
  4. Håll sedan utkik i er mail (se även i skräp korgen) efter inbjudan till uppsim.

Uppsim:

Vi har alltid ett uppsim för en som vill börja simma med oss. Detta för att kunna placera barnet i rätt nivå utifrån barnets kunskaper.

Simskolan/Breddverksamhet:

Vi har 6 nivåer i simskolan. När man är klar med en nivå, dvs barnet ska klara av de moment i den nivån innan vi flyttar upp ett barn till en högre nivå. Flyttar vi upp ett barn innan barnet är klar med delmomenten blir det svårt och jobbigt för barnet.

När man är klar med simskolan går man över till Breddverksamheten . Då slipar vi vidare på tekniker i alla simsätt för att kunna gå vidare till antingen tävlingsgrupp eller till motionssim för ungdomar.

Vid frågor kontakta Annette Jansson Pantolin på mail annette@saltis-sim.com

Intensivsimskola

• 30 mar 2015

Intensivsimskola

V 24 – riktar sig till barn som inte kan simma helt själv än. Fokus på bröstsim, finns grupp som simmar kl 1300-1350 samt 1400-1450

Plats Näckenbadet

Kostnad 750 kr

Tillfällen: måndag 8 juni, tisdag den 9 juni, onsdag den 10 juni, torsdag den 11 juni samt fredag den 12 juni

V 32 - Fokus på bröstsim, Nivå 1-2 simmar kl 0900-0950. Samt Kl 1000-1050  Vi delar upp barnen efter deras förkunskaper och utifrån deras kunskap simmar vi.

Plats Violen

Kostnad 750 kr

Tillfällen: måndag 3 aug, tisdag den 4 aug, onsdag den 5 aug, torsdag 6 aug och fredag den 7 aug

Anmälan görs på vår hemsida www.saltis-sim.com under loggin och registera konto. Maila till kansli@saltis-sim.com om ni har ytterligare frågor.

Tränarna

Dagläger

• 30 mar 2015

För vem/vilka: Man måste kunna hantera att simma i stora bassängen och kunna simma 25 meter. Då vi bara simmar i stora bassängen. Om ni funderar på om ert barn klarar av detta så fråga oss tränare vid nästa tillfälle så kan vi hjälpa er. Men säg då till före lektionen alt direkt efter lektionen.

Datum: vecka 25 måndag, tisdag, onsdag och torsdag
Datum: Vecka 26 måndag, tisdag, onsdag, torsdag och fredag

Datum: vecka 33 måndag, tisdag, onsdag, tordsag och fredag

Samling vid cafeterian näckenbadet vid 0830.
Kl 0900-1500 har vi två banor i stora poolen, vilket gör att barnen kommer att delas upp i grupper och simma olika pass men 1 på fm och 1 på em. Där emellan har vi andra aktiviteter ex. längdhopp, brännboll, vollyboll ,spela spel osv.  Mellis fm samt em. äter vi ute i gräset om väder och vind tillåter det, annars äts den inomhus.

Barnen serveras lunch vid Igelboda skolan därav är det viktigt att veta om allergier. Vi går gemensamt dit och åter på ett led.

Kostnad: 1200 kr för vecka 25. För vecka 26 samt vecka 33 är kostnaden 1500 kr  ska vara betald senast 15 juni. I avgiften ingår mellis fm/em och lunch, T-shirt och träning hela dagen.

Anmälan senast den 20 maj.  http://www.saltis-sim.com boka in er på dagläger Näckenbadet.

Begränsat antal platser, först till kvarn gäller.

Med vänliga hälsningar

Tränana

UGP och Vilunda Knatte

• 8 mar 2015

I helgen har alla tävlingsgrupper tävlat i Upplands Väsby och Vilundabadet, B-A-M tävlade i Ungdoms Grand Prix och de yngre i Vilunda Knatte. Båda tävlingarna har gått riktigt bra med nästan bara personliga rekord och dessutom några medaljer.

Träningen ger resultat, det tycker vi tränare är kul!

Nästa tävling är Kanaan Cup den 29 mars.

Tränarna

SIF klubbshop simanpassad

• 6 mar 2015

Nu har äntligen SIF klubbshop breddat sortimentet och det finns nu t-shirts, hoodie samt byxor som passar bra i simhall. Bra priser, gratis leverans till närmsta utlämningsställe samt återbäring till föreningen på försäljningen. Till Klubbshopen.