Senaste Nytt

Välkommen till Saltsjöbadens IF Simning.

Börja simma med SIF-simning

Vill du börja simma med oss? Gör så här:

1. Skapa ett konto till den person som vill börja simma med oss. Detta gör du genom att öppna  www.saltsjobadensif.se välj där på höger sida ”Skapa konto”. Fyll i alla uppgifter
  2. Aktivera kontot via den länk som skickas till din mail.
  3. När kontot är aktiverat så klickar du på fliken boka aktivitet sök där upp en grupp som heter ”Kö till simning alla nivåer 1-breddverksamhet
  4. Håll sedan utkik i er mail (se även i skräp korgen) efter inbjudan till uppsim.

Uppsim:

Vi har alltid ett uppsim för en som vill börja simma med oss. Detta för att kunna placera barnet i rätt nivå utifrån barnets kunskaper.

Simskolan/Breddverksamhet:

Vi har 6 nivåer i simskolan. När man är klar med en nivå, dvs barnet ska klara av de moment i den nivån innan vi flyttar upp ett barn till en högre nivå. Flyttar vi upp ett barn innan barnet är klar med delmomenten blir det svårt och jobbigt för barnet.

När man är klar med simskolan går man över till Breddverksamheten . Då slipar vi vidare på tekniker i alla simsätt för att kunna gå vidare till antingen tävlingsgrupp eller till motionssim för ungdomar.

Vid frågor kontakta Annette Jansson Pantolin på mail annette@saltis-sim.com

Grattis Linnea Gipperth

• 25 feb 2016

Linnea Gipperth har blivit uttagen till Simiadenläger 19-20 mars i Uppsala.

Stort Grattis Linnea!

Kringelsim

• 22 feb 2016

Efter en lång, varm men kul helg i Sydpoolen gick vi ändå hem med lätta steg eller rättare sagt sladdade hem på isgatan.

När jag nu gått igenom hela resultatlistan visar det sig att vi tog hem hela 20 topp tre placeringar. Elias Altman var värst med 8 st därefter Astrid Hammar och Thea Boij du Rietz med vardera 4, Louise Ericsson tog 2 och Arvid Hallenborg och Gustav Sjöqvist vardera en topp tre plats. Utöver dessa topp placeringar hade vi många personliga rekord och fina simningar.

Till sist, som pricken över i, kvalade Linnea Gipperth till JDM på 200 ryggsim med tiden 2.37,97 och Elias Altman slog nytt klubbrekord på 200 frisim med 1.56,07.

Grattis till alla som deltagit så bra på Kringelsim!

GP1

• 1 feb 2016

Elias Altman for iväg till Malmö för att möte Sverige eliten i GP1. Det blev 2 finalsimningar på 100 och 200 ryggsim.

100 ry slutade på 1.01,77 och en 15:e placering. På 200 ry stannade klockan på 2.13,69 och en 8:e placering.

UGP1

• 1 feb 2016

Sista helgen innan februari har vi, tävlingsgrupperna M-A-B, tävlat i Ungdoms Grand Prix i Torvalla med många utmärkta resultat. Simon Gipperth satte sitt första klubbrekord på 800 frisim och vann dessutom distansen för de äldre killarna!

4 silver, 2 gule och ett brons fick Thea, Astrid och Simon med sig hem  från tävlingen.

Summerat: Kul med så många stoora pers på de längre distanserna!

Freestyle Cup

• 1 feb 2016

Idag har vi varit på simtävlingen Freestyle Cup med C1 och C2. Vissa slog nya personliga rekord och prövade även på nya distanser, utöver det gick allt bra. Det var en snabb och smidig tävling och passade dom yngre simmarna perfekt.

Tränarna