Senaste Nytt

Välkommen till Saltsjöbadens IF Simning.

Börja simma med SIF-simning

Vill du börja simma med oss? Gör så här:

1. Skapa ett konto till den person som vill börja simma med oss. Detta gör du genom att öppna  www.saltsjobadensif.se välj där på höger sida ”Skapa konto”. Fyll i alla uppgifter
  2. Aktivera kontot via den länk som skickas till din mail.
  3. När kontot är aktiverat så klickar du på fliken boka aktivitet sök där upp en grupp som heter ”Kö till simning alla nivåer 1-breddverksamhet
  4. Håll sedan utkik i er mail (se även i skräp korgen) efter inbjudan till uppsim.

Uppsim:

Vi har alltid ett uppsim för en som vill börja simma med oss. Detta för att kunna placera barnet i rätt nivå utifrån barnets kunskaper.

Simskolan/Breddverksamhet:

Vi har 6 nivåer i simskolan. När man är klar med en nivå, dvs barnet ska klara av de moment i den nivån innan vi flyttar upp ett barn till en högre nivå. Flyttar vi upp ett barn innan barnet är klar med delmomenten blir det svårt och jobbigt för barnet.

När man är klar med simskolan går man över till Breddverksamheten . Då slipar vi vidare på tekniker i alla simsätt för att kunna gå vidare till antingen tävlingsgrupp eller till motionssim för ungdomar.

Vid frågor kontakta Annette Jansson Pantolin på mail annette@saltis-sim.com

Tack för all hjälp

• 16 aug 2018

Lördag den 11 augusti gick det stora tunga flyttlasset till den tillfälliga poolen vi kommer att vara i framöver.  Vi är alla så tacksamma för att så många tappra föräldrar och simmare kom och hjälpte till.

Ett stort tack till Hallenborg, Hvemark, Du Reitz, Överby, Burmeister, Hedqvist, Kristiansson, Kursitis Kuzyaev, Lindström, Daheln, vår nya huvudtränare Vlad. Utan alla er hade det aldrig gått så fort och enkelt. Läktaren som vi oroat oss för så, burarna att de inte skulle gå in men ni var fantastiskt alla ett tu tre var vi klara, bra jobbat.

Vill ni börja Simskola -Simträna

• 7 aug 2018

Är du/barnet som önskar börja simträna medlemmar i Saltsjöbadens if så finns ett konto till dig, logga in på medlemens konto boka in er i grupp som heter "Kö till nästa säsong"

Om du inte är medlem, skapa ett konto till den som vill börja simträna/simskola på saltsjöbadensif.se   . När konto är skapat loggar ni in på kontot och bokar in den som ska börja simskola / simträna i en aktivitet under simning som heter "Kö till nästa säsong".

Mellan den 13 augusti - 17 august så kommer ni få ett mail med en bokad till för uppsim för den som simträningen gäller.  Uppsim går till på följande sätt: Jag tittar på vad barnet kan i de olika momenten och därefter kommer vi erbjuda er plats i en grupp där vi har plats för den nivån barnet ska vara i.

Har ni frågot är ni varmt välkomna att kontakta Annette tfn 0708-281020 Svarar jag inte så ringer jag tillbaks till er.