Tävlingar

Föreningen anordnar varje år ett inofficiellt klubbmästerskap. Tävlingen brukar gå av stapeln i slutet av maj och riktar sig till alla våra aktiva friidrottare. Vi korar inga vinnare utan syftet med tävlingen är att ge våra aktiva en möjlighet att känna på tävlingsformatet, slå sina egna rekord men framförallt att ha kul tillsammans.

Därutöver anordnas ett antal tävlingar både inomhus och utomhus av olika klubbar i Stockholmsregionen. Information om tävlingar, anmälan m.m. lämnas av våra ledare när det blir aktuellt, men för den som vill gå in och kika själv finns mer information på svenska friidrottsförbundets hemsida (www.friidrott.se). Obs! För att vi ska ta kostnaden för anmälningsavgift måste anmälan till tävlingar alltid gå via ledare.

Deltagande i tävlingar är naturligtvis helt frivilligt, men för de tävlingssugna uppmuntrar vi er att ta chansen och testa på. Ju fler vi är som kör desto roligare blir det!