Sommarlovscamp 2024

Varmt välkomna till de årliga Sommarlovscamperna med Saltsjöbadens IF Fotboll!

Vårt camp med fokus på rolig fotbollsträning med hög kvalitet är en av de stora höjdpunkterna på många barns sommarlov. Camperna kommer bedrivas av våra fantastiska föreningstränare som förutom lärorik och utvecklande fotbollsträning även erbjuder andra aktiviteter så som bad, turnering, härligt häng, och annat kul!

Campen riktar sig till dig som vill utveckla din fotbollsförmåga, fokus kommer vara på teknik, spelförståelse och träningslära. För de yngsta kommer vi vara noga med att variera fotbollsövningar med mycket lek och skoj, för fotbollsplanen ska vara en rolig plats att spendera tid på. För de äldre barnen och ungdomarna kommer vi fokusera på att förbättra allas fotbollsfärdigheter, oavsett individuell nivå. Även här kommer vi givetvis slänga in roliga lekar som vi vet att även äldre barn uppskattar.

Vi anordnar i år ett camp i egen regi som ligger i anslutning till skolavslutningen.

Varje dag på lägret kommer att bestå av ett tema som vi kommer att fokusera mycket på.

Dag 1: Fokus på individuella färdigheter, som exempelvis driva och dribbla.

Dag 2: Fokus på passningar och passningsspel och verkligen finslipa på grunderna.

Dag 3: Fokus på försvar- och anfallsspel.

Dag 4: Detta kommer vara sista dagen som spelarna spenderar med sin åldersgrupp, och då kommer vi fokusera på ett tema som för de flesta är det mest omtyckta, nämligen avslut.

Dag 5: Sista dagen på lägret kommer att bestå av en VM turnering! Veckans höjdpunkt där alla spelare delas upp i lag med olika åldrar för att spela matcher hela dagen lång.

När?
13/6 till 19/6 med paus över helgen. Dagarna pågår mellan kl. 09.00-16.00

Var? På Saltsjöbadens IP, lunch kommer ätas på Igelboda Skola

Vem? Lägret är öppet för alla fotbollsintresserade och vänder sig till barn födda 2011-2017

Avgift: 1 995 kr
Det som ingår i avgiften: lunch på Igelboda skola, mellis, 5 dagars fotbollsutbildning, och utrustningspaket  (SIF t-shirt som är specialdesignad specifikt för campet, vattenflaska och boll)

Anmälan hittar ni HÄR

Betalningsvillkor: Vid avbokning fram till tre veckor innan lägerstart återbetalas hela avgiften reducerat med en administrationsavgift på 500:-. Från tre veckor innan och fram till lägerstart återbetalas halva beloppet reducerat med administrationsavgiften på 500:-. Mot uppvisande av sjukintyg återbetalas hela avgiften.

Vi ser verkligen fram emot att se er spelare på planen i sommar!