Fotbollsskola 2024 (Utomhus)

Fotbollsskolan är Saltsjöbadens IF:s första kontakt med de barn och föräldrar som förhoppningsvis är våra framtida spelare och ledare. Fotbollsskolan ska vara en rolig, trygg och utvecklande verksamhet som ger alla inblandade ett första positivt intryck av fotboll som idrott och Saltsjöbadens IF som förening.

Saltsjöbadens IF Fotboll erbjuder fotbollsskola för barn som fyller 5 och 6 år.

Träning sker 1 gång/veckan på söndagar på Saltsjöbadens IP.
Under vårterminen kommer vi ha träning från den 14/4 till och med den 16/6
Respektive datum för höstterminen är den 25/8 till och med den 27/10

Födda 2019: 16:00–17:00
Födda 2018: 17:00–18:00

ANMÄLAN HITTAR NI HÄR

Ej fotbollsskola på röd dag & lovdagar!

Avgift
1 600 kr + eventuell medlemsavgift (400 kr). Tröja och boll från Nike ingår. Avgiften faktureras vid anmälan. Ingen halv avgift i Fotbollsskolan. Vid nyanmälan efter 1 oktober reduceras avgiften med 30%.

Innehåll och material
Fotbollsskolans innehåll ska vara lekfullt med fokus på bollen. Enkla lekar/övningar med så mycket boll som möjligt är målsättningen. Barnen ska stimuleras till att vilja ha bollen, och fortsätta leka fotboll även efter träningarna på sin fritid. Eftersom fotbollsskolan är en prova-på-verksamhet för många, kräver vi inte några specifika materialinköp. För de barn och föräldrar som vill träna i Saltsjöbadens IF-material finns det att köpa via Stadium antingen i vår klubbshop i Sickla eller via webbshoppen.