Avgifter

Nedan avgifter gäller för 2024 och är fastställda på Saltsjöbadens IF extrainsatta årsmöte 2024.

Fakturering och åtgärder vid obetalt

Majoriteten av sektionsavgifterna faktureras 31 januari och förfaller inom 30 dagar. Vid obetalt kommer automatiska påminnelser att skickas ut.

Om sektionsavgiften är obetald efter 15 april inträder spelförbud i samtlig verksamhet som anordnas av Saltsjöbadens IF Fotboll. Är spelaren 13 år eller äldre kommer denne också att avlicensieras i FOGIS. För att åter bli tillgänglig för spel måste spelare dels betala avgiften samt kontakta kansli för licensering i FOGIS.

Villkor för avgift vid deltagande i begränsad omfattning

1. Vid närvaro, oavsett mängd, under perioden 1/1-31/3 utgår medlemsavgift SIF samt 30% av fotbollens sektionsavgift.

2. Vid närvaro, oavsett mängd, under perioden 1/1-15/5 utgår medlemsavgift SIF samt 50% av fotbollens sektionsavgift.

3. Vid närvaro, oavsett mängd, under perioden 1/1 och framåt efter 15/5 under året utgår medlemsavgift SIF samt 100% av fotbollens sektionsavgift.

4. Vid start efter den 1 juli, utgår medlemsavgift SIF samt 70% av fotbollens sektionsavgift.

5. Vid start efter 1 oktober, utgår medlemsavgift samt 50% av fotbollens sektionsavgift.