Vårt erbjudande

Vill du lära dig mer och utveckla din åkning? SIF Skidor finns för att erbjuda bra träning och skön sammanhållning för såväl nybörjare som meriterade Vasaloppsåkare. Såväl unga som äldre.

Som medlem i skidsektionen får du

• Delta i skidträning på snö. Under säsong arrangerar vi träning i grupp två gånger i veckan under ledning av certifierad tränare. Vi erbjuder både träning för barn och för vuxna i separata grupper.
  • Gruppträning utanför skidsäsongen. När det inte är snö kör vi barmarksträning tillsammans: rullskidor, intervallträning, styrketräning, springa i backe med stavar eller terränglöpning. Vi varierar utifrån gruppens nivå och önskemål.
  • Delta i medlemsaktiviteter med skidanknytning,  inspirationsföreläsningar, vallakvällar eller ”prova på tillfällen”.
  • Delta i tävlingar som anordnas av skidsektionen. Vi genomför t ex Barnens Vasalopp och Klubbmästerskap i olika klasser samt årets höjdpunkt i samband med säsongavslutningen: sprinttävlingen Saltis Snabbaste.
  • Försäsongsrabatt på Skidarenans säsongskort vid köp mellan 1-15 december. 1095 kr istället för 1595 kr.
  • 30% rabatt på vår huvudsponsor Swixs hela online-utbud
  • 20% rabatt på rullskidor, vallor och skidutrustning på Ski & Bike
  • Köpa funktionella och snygga skidkläder genom vårt samarbete med Swix som subventioneras till runt 50% av klubben.
  • Delta i inomhusträningar på SATS Saltsjöbaden.