Saltsjöbadens Skidarena

I en fantastisk natur ut mot kusten i Nacka kommun, endast 1,7 mil från centrala Stockholm ligger Saltsjöbadens Skidarena.

Skidarenan erbjuder en 2,5 km lång bana med elbelysning. Skidspår i toppklass med högsta möjliga spårkvalité och skidupplevelse gav arenan 2023 utmärkelsen "Stora Skidspårspriset" som delas ut av Skidförbundet och skidspår.se. Det uppnåddes med både bästa teknik för att göra snö som med kvalificerad personal som kan spårdragning. Hela tekniken runt snökanonerna är nedgrävd i marken vilket skapar en effektiv tids- och produktionskapacitet. Vatten och el tas från 14 olika platser utmed banan och det  produceras snö med hjälp av fyra mobila snökanoner.

Syftet med skidverksamheten på Saltsjöbadens Skidarena är att erbjuda ett skidspår i toppklass som är attraktivt för aktiva skidåkare i Stockholmsområdet, såväl medlemmar i lokala föreningar som t ex SIF skidor och Saltsjöbadens Golfklubb, som för gästande skidåkare.

SIF Skidor bedriver all sin verksamhet på Saltsjöbadens Skidarena. Se vidare under flikarna Skidverksamhet och Bli medlem.

Mer information om själva anläggningen hittar du på www.saltisskidor.se och uppdateringar om spårläget på facebooksida här.