Vuxenträning

Mellansäsong

Barmarksträning - april till midsommar

Vi samlas torsdagar 20.00 på Saltsjöbadens IP om inte annat meddelas. Vi varvar löpning, styrketräning och rullskidor. Vad respektive pass kommer innehålla meddelas i mail-kallelsen tidigare samma vecka.

Snösäsong

Intervallträning torsdagar 20.00-21.00

Intervallträningen på torsdagar riktar sig till dig som känner att du vill utveckla din åkkapacitet inom längdskidåkning och som vill fokusera på att förbättra din uthållighet.

Tekniktträning söndagar 14.00-15.00

Teknikträningen handlar både om fart och åkekonomi, mera pang för pengarna helt enkelt.

Samling tio minuter innan passet på Saltsjöbadens Skidarena där man väljer den grupp man anser sig tillhöra:
Lågfart

Mellanfart

Högfart

Skate

Information och kallelse sker oftast via mejlutskick men också på vår facebooksida.

För att du ska få vara med och träna behöver du vara medlem i SIF samt erlägga sektionsavgift till Skidsektionen, se fliken "bli medlem" - http://www.saltsjobadensif.se/skidor/bli-medlem/hur-blir-jag-medlem/