Medlemsavgifter

Hur mycket kostar det att vara medlem?

Alla sektioner i Saltsjöbadens IF har sina egna aktivitets- och träningsavgifter som täcker verksamhetens kostnader för träning etc. Avgiften för skidsektionen är 400 kronor/år för vuxen, och 250 kronor för barn/ungdomar upp till och med 15 år.

• Saltsjöbadens IF skickar faktura för avgiften via mail till alla medlemmar.
  • Sektionsavgiften faktureras ut under året, i samband med idrottens start, och skall betalas med OCR-nummer till angivet Bankgiro. Det går bra att betala direkt med kort eller med Swish.

Därutöver betalar du medlemsavgift i Saltsjöbadens IF. Det är en övergripande avgift som avser medlemskapet i huvudföreningen. Medlemskap i Saltsjöbadens IF kostar 400 kronor/år (gäller alla medlemmar, aktiva, ledare, styrelseledamöter från 2024). Saltsjöbadens IF har en familjemedlemskap som gäller från och med den tredje familjemedlemmen. Då finns ett maxtak på 900 kronor per år. Läs mer om familjekontot här.

• Medlemsavgiften i huvudföreningen betalas per kalenderår, en första fakturering går ut i januari. Årsavgiften för nya medlemmar skickas ut under året, fram till mitten av november.

Du får således två fakturor från Saltsjöbadens IF, en från huvudföreningen och en från Skidsektionen.