Grundkurs 5 mot 5 och 7 mot 7

Grundkurs 5- och 7 mot 7 (Nationell utbildning) är en 1 dagars utbildning

Utbildningen Grundkurs 5- och 7 mot 7 riktar sig till dig som fyller 14 år och är aktiv i Saltsjöbadens IF Fotboll. I kursen får du en bred bild av hur fotboll spelas och de centrala reglerna och tolkningarna. Att vara matchledare är inte alltid lätt men vi hoppas att du efter denna kurs känner dig redo att kliva på planen som domare.

Saltsjöbadens IF Fotboll är otroligt stolta över den domarkår vi besitter och som regelbundet får beröm för sina fina insatser både lokalt och nationellt. Vi ser våra domare som en god investering som slutar i mer glädje för våra spelare och dess motståndare och sektionen står därför för utbildningskostnaden.

Utbildningstillfällen 2023

Under 2023 kommer en (1) grundkurs 5 mot 5 och 7 mot 7 att hållas i föreningens regi. Kursen är uppdelad på två kvällar.

Kursen riktar sig till medlemmar i Saltsjöbadens IF Fotboll som erlagt medlems- och sektionsavgift samt fyller 14 år.

Kväll 1* - 20 mars 17:30–21:00
Kväll 2* - 21 mars 17:30–21:00

*Obligatorisk närvaro krävs vid samtliga tillfällen för examination.

Anmälan: Kontakta domaransvarig, Alexander Tengqvist.
070-487 17 25, alexander.tengqvist@gmail.com
Senaste anmälningsdag 5/3.

Varje kurs erbjuder 20 platser varav 15 kommer att erbjudas matcher på Saltsjöbadens IP med Saltsjöbadens IF som hemmlag. Resterande 5 deltagare kommer enbart kunna söka matcher via Stockholms Fotbollsförbunds önskelista.