Tränare/Personal

SIF Skidors tränargrupp. På bilden saknas Jimmy och Markus.

Niklas Lindqvist
Chefstränare - tränare högfartsgruppen

lindqvistniklas@hotmail.com

Niklas är vår just nu snabbaste tränare och har genomfört tolv Vasalopp med en tid på 4.24 och placering 400 som bäst. Förutom att verka som skidtränare är Niklas även löpcoach och utbildad PT inom konditionsträning. Fostrad i Enebybergs IF.

Anders Karlström
Tränare mellanfartsgruppen

akarlstr@gmail.com

Anders är certifierad skidcoach och har varit tränare i SIF Skidor sedan starten 2011. Uppvuxen i Dalarna och tävlade för IFK Mora bland annat på ungdoms-SM. Anders dubblar som pistmaskinsförare och är en starkt bidragande orsak till att vi har Stockholms bästa konstsnöspår.

Nina Nygaard
Tränare lågfartsgruppen

nina@nygaardkom.se

Nina är fostrad i Järpens SK och har gått Skidgymnasiet i Järpen, blev rankad som en av de bästa 16-åringarna i landet och bland annat tävlat på JSM. Har en steg 1-klubbtränarutbildning, är starkt engagerad i idrottssverige och satt bland annat i styrelsen för Stockholms Skidförbund och var strategiskt kommunikationsstöd till Skid-VM i Falun 2015.

Christopher Toll
Tränare skategruppen

christopher@b-clarity.com

Christopher har en bakgrund inom långdistanslöpning, triathlon och multisport. Gick till klassisk längdåkning för 25 år sedan och genomfört ett flertal Vasalopp. Bland annat inom laget CCC1000. Är sedan ett antal år skateåkare och tävlar fortfarande aktivt. Christopher är även SIF Skidors ordförande och tror på att en förening både ska utveckla sina medlemmar och bidra till glädje.

Markus Norsted
       Ungdoms- och Juniortränare

markus@blacktip.se

Markus har varit tränare i SIF Skidor sedan 2018. Han började åka längdskidor som treåring och tävlade som junior i Triangelns IK i Eskilstuna. Markus har kört Vasaloppet tio gånger men brinner mer för att se unga utvecklas och ha kul under tiden.

Jimmy Norrman
      Ungdoms- och Juniortränare

jimmy@funkia.se

Jimmy växte upp i Finland och började tävla i skidor som tolvåring, gick över till skidorientering och vann flera medaljer i Finska Mästerskapen. Tävlade för Kirkkonummen Hiihtosseura i Kyrkslätt. Har ett antal tränarutbildningar inom längdskidor och orientering och är även truppgymnastiktränare för barn.

Fredrik Trahn
       Barntränare

Fredrik.trahn@gmail.com

Fredrik lärde sig att åka längdskidor på golfbanan i Saltsjöbaden i början av 80-talet och har varit aktiv, ledare och tränare i Järla IF Orientering & Skidor under många år. Fredrik var elitåkare i skidorientering under junioråren med landslagsuppdrag, har åkt de flesta stora långloppen i Europa och har bland annat kommit 31:a på Skejtvasan.

Emil Gregorica
       Barntränare

emil78gregorica@gmail.com

Emil är uppvuxen i Borlänge och klev på skidor i klubben Stora Tuna IK där pappan var tränare. Som barn och ungdom tävlade Emil flitigt och har två brons på Ungdoms-SM. Som vuxen dominerade långlopp intresset ett tag där placering 95 på Vasaloppet 2005 är bästa merit.

Hjälptränare

Joakim Larson - Skategruppen