Idrottsförsäkringar

Egen idrottsförsäkring

Folksam är idrottens försäkringsbolag. Vi försäkrar nio av tio idrottare i en mängd olika specialidrottsförbund, till exempel inom fotboll, skidor och ridsport. Känn dig lika välkommen, både du som tillhör eliten och du som springer motionslopp för den lokala idrottsklubben.

Försäkring för idrottsföreningar

I samarbete med Riksidrottsförbundet erbjuder vi en trygg grund för föreningens basbehov. Ni kan komplettera med försäkring för till exempel byggnader.

Rådgivning och skadeförebyggande

Vi erbjuder i samarbete med förbunden rådgivning för idrottare genom tjänsten Råd och Vård för idrottsskador (tidigare Spelklar). Med träningsprogrammet Knäkontroll hjälper vi till att minska skaderiskerna.

Idrottsförsäkrad genom förbund

Du som är medlem i ett förbund eller en förening är ofta olycksfallsförsäkrad när du idrottar inom verksamheten. Här nedan ser du några av de största förbunden. klicka på se alla idrottsförbund för att se fler.