Senaste Nytt

Välkommen till Saltsjöbadens IF Simning.

Börja simma med SIF-simning

Vill du börja simma med oss? Gör så här:

1. Skapa ett konto till den person som vill börja simma med oss. Detta gör du genom att öppna  www.saltsjobadensif.se välj där på höger sida ”Skapa konto”. Fyll i alla uppgifter
  2. Aktivera kontot via den länk som skickas till din mail.
  3. När kontot är aktiverat så klickar du på fliken boka aktivitet sök där upp en grupp som heter ”Kö till simning alla nivåer 1-breddverksamhet
  4. Håll sedan utkik i er mail (se även i skräp korgen) efter inbjudan till uppsim.

Uppsim:

Vi har alltid ett uppsim för en som vill börja simma med oss. Detta för att kunna placera barnet i rätt nivå utifrån barnets kunskaper.

Simskolan/Breddverksamhet:

Vi har 6 nivåer i simskolan. När man är klar med en nivå, dvs barnet ska klara av de moment i den nivån innan vi flyttar upp ett barn till en högre nivå. Flyttar vi upp ett barn innan barnet är klar med delmomenten blir det svårt och jobbigt för barnet.

När man är klar med simskolan går man över till Breddverksamheten . Då slipar vi vidare på tekniker i alla simsätt för att kunna gå vidare till antingen tävlingsgrupp eller till motionssim för ungdomar.

Vid frågor kontakta Annette Jansson Pantolin på mail annette@saltis-sim.com

Höstsimiaden

• 30 nov 2016

Sista helgen i november simmade några Saltissimmare tävlingen Höstsimiaden i Södertälje. Med oss därifrån tog vi hem en del medaljer som de allra yngsta simmarna simmade hem. Grattis Anna Maria och Maximilian till medaljer och bra simningar. I övrigt var vi en liten skara på plats i Sydpoolen och vi se gärna att vi blir fler till kommande tävlingar! För de simmare som tycker det ännu är lite läskigt - kika efter de kortare sträckorna som vissa tävlingar erbjuder. Vore fantastiskt roligt att bli fler som tävlar - det är ju superkul!

Tack för en rolig helg! / Helen, Julia och Joakim

KM och luciasim 10/12

• 24 nov 2016

Nu är det dags för traditionsenligt KM med lite trevlig terminsavslutning. Lördagen den 10/12 vid kl 13:30 startar vi, se inbjudan för information.

Sum-Sim Regionsfinal

• 14 nov 2016

Vilken avslutning tjejerna står för vid helgens Regionsfinaler. Dom, Thea på rygg, Selma på bröst, Mira fjäril och Linnea frisim, sänker sin anmälningstid med 5 sekunder, starkt simmat.

Linnea Gipperth är vidare till Riksfinalen i Jönköping den 3-4 dec på 100 ryggsim med fina 1.08,97, stort Grattis!

Louise Ericsson gjorde en bra simning på 1500 fr där hon persade med 13 sek till 19.30,65.

Rasmus Neuman hade kvalat in på 800 fr där han simmade på 10.18,83 strax över personliga rekordet.

Likaså Arvid Hallenborg simmade 200 rygg på 2.39 även det lite över pers.

Saltis Cup 2016 genomförd

• 6 nov 2016

Tack alla gästande föreningar för att ni trotsade vintervädret och kom till vår lilla simhall som idag var värd för en stortävling med 324 simmare och nästan 1000 starter.  Resultaten finner ni här.

Grattis Skuru som tog hem Saltis-Cup pokalen som bästa klubb. Hela listan finns här

Saltis-Cup 2016

• 3 nov 2016

Snart är det dags för Saltis-Cup 2016! I år kommer en stor mängd klubbar med många simmare, blir en riktig simfest. För att inte få för långa pass och för att inte behöva stryka enstaka simmare har vi beslutat att ta bort lagkapperna vilket gör att passen preliminärt blir knappt 4 timmar. Vi förlänger också insimmet som startar 7:30 och pågår till 8:45.

Startlistan finns nu på Livetiming  och här är StartPM.